zaterdag 19 mei 2012

rommelmarkten Frankrijk


Lieve allemaal, vorig weekend waren Cor en ik een weekendje naar Frankrijk, zaterdags heen, zondags terug. Van te voren had ik op internet gezocht naar rommelmarkten en een route uitgestippeld. Voor de zaterdag hadden we een bed and breakfast gereserveerd, 's avonds lekker gegeten, wijntje erbij en 's morgens vroeg op. De eerste markt was niet te vinden, dus snel naar de volgende. Dan is een tom tom toch wel erg handig, dan ben je tenminste weer snel bij een volgende markt (stel je voor dat je iets mist).
Ik heb echt heel veel gekocht, de auto zat vol! 
Wij genieten van dit soort weekenden, hoewel je er niet echt van uit rust. We zijn ook al meerdere malen naar Belgie geweest, meestal doen we dan 3 dagen, dat is net wat meer relaxed. 
Ik kijk toch wel voornamelijk voor mezelf, maar er zijn zoveel leuke spullen, die kan ik echt niet  laten liggen. Deze verkoop ik dan op de rommelmarkt in Makkinga of Bakkeveen. 
En dan is er natuurlijk nog marktplaats. Ook nu staan daar weer wat spullen op. Zoals de lessenaar en het ornament. Vandaag is ook veel verkocht in Bakkeveen. Ook daarvoor ging de wekker weer vroeg af, dat valt niet altijd mee in het weekend. Maar het was gelukkig droog en dat is all heel wat momenteel (natuurlijk wel eerst even gecheckt op buienradar, hoe makkelijk is dat!)



De koffertjes hou ik voorlopig zelf, van de kegels heb ik nog 1 setje.    



De prachtige plaat met lijst is nog te koop.




Deze gietijzeren leeuwtjes zijn bedoeld als steun voor open haardhout. Ik heb alleen geen idee hoe je zoiets noemt, dus heb ze nog niet op marktplaats staan. Als je ergens belangstelling voor hebt, kun je gerust een mailtje sturen.                                                                                     



De volgende blog gaat over mijn voortuin. Gezellige avond nog!
Bertha.

2 opmerkingen:

  1. Oei,dat ziet er geweldig uit.kan me voorstellen,dat je hebt genoten, al zal het best rennen zijn geweest.
    Fijne avond,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige vondsten heb je gedaan! De rommelmarkt in Bakkeveen staat hier ook nog op het lijstje... staan er ook particulieren of zijn het bijna allemaal 'handelaren'?

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen